You are here:

Tisková informace

Reakce UIC na jednostranné vypovězení vzájemné výměny palet UIC/“EUR“ a palet EPAL

Rail Cargo Austria AG (RCA), jménem společenství členů UIC, a European Pallet Association zaps. spol. (EPAL) uzavřely v roce 2014 dohodu o pokračování jednotného evropského paletového poolu. Předmětem této dohody byla v podstatě neomezená vyměnitelnost palet UIC/“EUR“ a palet EPAL. K 28.2.2017 EPAL jednostranně vypověděla tuto dohodu s účinností k 30.4.2017.

Pro Mezinárodní železniční unii UIC (Union internationale des chemins de fer), která celosvětově zastupuje sektor železniční dopravy, je tato výpověď dohody o pokračování jednotného evropského paletového poolu ze strany EPAL nepochopitelná.

UIC se důrazně ohrazuje proti zdůvodnění výpovědi, v němž jsou odpovědným členským železničním společnostem UIC podsouvány nedostatky při zajišťování kvality a při postupu proti porušování ochranné známky.

Pro nízkou kvalitu není v síti UIC místo – pro nás je bezpečnost a kvalita palet na prvním místě. Jednotlivé členské železniční společnosti UIC, jakož i RCA AG jakožto vlastník práv k ochranné značce „EUR“, přijímají nejrůznější opatření, aby dostály svým závazkům vyplývajícím z platné normy UIC 435-2.

Při zajišťování náležité kvality palet EUR pro zákazníky a partnery se členské železniční společnosti UIC spoléhají na nezávislé zkušební organizace, jako je SGS Germany GmbH. Se 40 lety zkušeností v tomto sektoru je SGS přední společností v oboru zkoušek, kontrol, ověřování a certifikování na světě.

Padělané palety EUR představují značné riziko pro bezpečnost uživatelů a pro přepravu. Členské železniční společnosti UIC postupují proti padělání s vědomím své odpovědnosti a přijímají, mimo jiné ve spolupráci s národními úřady, příslušná opatření. A to tím více, že jsou nejen poskytovateli licence na palety EUR, nýbrž je při překládce zboží i v dopravě samy používají.
Zdůvodnění, že jsou palety UIC padělány, je vzdáleno od jakékoli reality, k porušování ochranné známky dochází bohužel v případě všech výrobců palet. UIC přitom důrazně vystupuje proti jakémukoli padělání.

V důsledku vypovězení dohody dochází k poškození dlouhodobě otevřeného paletového poolu, který je, ve srovnání s jinými systémy, jako jsou pronájmy palet, cenově podstatně výhodnější. Zrušení této dohody má za následek nejistotu v řadách uživatelů.

UIC a její členské železniční společnosti budou i napříště považovat obě značky palet rovnocenné a vyměňovat je, protože jsme i nadále pro bezbariérový paletový pool bez hranic.